RIPCORD-ISEREST

Increasing Safety and Reliability of secondary roads for a sustainable surface transport

Wzrost bezpieczeństwa  i niezawodności dróg krajowych dla zrównoważonego transportu powierzchniowego

6 Program Ramowy, TRE-04-FP6TR-S07.36406, numer umowy: 506184, budżet projektu: 3 939 599 EUR

Okres realizacji: 01.2005 – 12.2007

Koordynator: Federal Highway Research Institute, Niemcy

Cel projektu: Głównym celem projektu było naukowe wsparcie prac prowadzonych w Europie w zakresie zwiększenia bezpieczeństwa transportu na drogach drugiej kategorii i osiągnięcia w roku 2010 założonych celów polityki europejskiej w zakresie bezpieczeństwa transportu (tzw. Biała Księga polityki transportowej).
Ważniejsze zadania badawcze realizowane przez PIAP to: sformułowanie podstawowych zależności funkcji bezpieczeństwa na drogach II kategorii, opracowanie systemu decyzyjnego wspomaganego przez GIS, demonstracja na wytypowanej drodze II kategorii w Polsce, opracowanie rekomendacji dla zwiększenia bezpieczeństwa transportu dla dróg II kategorii.

Strona projektu: http://ripcord-iserest.com/

Partnerzy:

  • Mobycon – Concordis Groep, Holandia
  • Swiss Council for Injury Prevention, Szwajcaria 
  • Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, Polska 
  • Transport Research Centre, Czechy 
  • Poliba – Politecnico di Bari, Dipartimento di Vie e Trasporti, Włochy 
  • Hellenic Institute of Transport, Grecja 
  • Institute for Road Safety Research, Holandia 
  • Belgium Road Safety Institute, Belgia 
  • Turkish General Directorate of Highways, Turcja 
  • Ingeniería y Economía del Transporte, S.A., Hiszpania 
  • Institute of Transport Economics, Norwegia 
  • Institute for Transport Sciences, Węgry 
  • Dresden University, Faculty of Transportation Sciences, Traffic and Transportation Psychology, Niemcy 
  • Kuratorium für Verkehrssicherheit, Austria 
  • German Insurance Institute for Traffic Engineering, Niemcy 
  • National Civil Engineering Laboratory, Portugalia